João M. Sanches

envie a um amigo share this

New bioimaging approach to quantify protein expression in heterogeneous cancer cell populations

Immunofluorescence microscopy (IF) is a widely used technique that takes advantage of fluorescent-labelled markers to visualize the distribution of molecules at the cellular or at the tissue level.  Still, quantitative analysis of fluorescence microscopy images is difficult when dealing with a heterogeneous cell population. The high variability of the expression profiles between cells impairs the extraction of a representative overview/map of a particular target.

Novo método de processamento de imagem para quantificação proteica capaz de lidar com a heterogeneidade morfológica da célula neoplásica

A microscopia de imunofluorescência é uma das principais técnicas para visualizar a distribuição de moléculas ao nível celular ou tecidular. No entanto, a análise quantitativa de imagens de microscopia de fluorescência é difícil quando se lida com uma população de células heterogéneas como é o caso das células tumorais. A grande variabilidade dos perfis de expressão entre as células dificulta a extração de um mapa representativo de um alvo proteico em particular.